Tomasz Ryszczyński. Poznanianin, rocznik 1980. Absolwent Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych (dyplom magisterski w zakresie projektowania wnętrz w pracowni prof. Piotra Tetlaka oraz projektowania graficznego w pracowni prof. Grzegorza Nowickiego, 2004). Od 2012 asystent w Pracowni Scenografii II, a od 2016 (po obronie pracy doktorskiej pod kierunkiem prof. Bohdana Cieślaka), adiunkt w Pracowni Architektury Widowiska na Wydziale Architektury Wnętrz i Scenografii macierzystej uczelni.
Aktywny twórczo poza uczelnią, ma na swoim koncie wiele realizacji: Sabotage, animacja dla TVP Kultura, 2010; Pejzaż akustyczny Zamku, reż. Teresa Nowak, 2011; Imperium Dobrawa – chrzest, reż. P. Prasnowski, 2014; 50 plus nieskończoność, reż. Ewa Wycichowska, 2016; Seasons, reż. Ran Arthur Braun, Birgitta Festival, Talin, Estonia, 2017; Antygona w Nowym Jorku, reż. Andrzej Szczytko, Festiwal 4 Kultur w Łodzi, 2017; Fioletowa krowa, reż. Janusz Stolarski, CK Zamek w Poznaniu, 2018; Pomiędzy, reż. Janusz Stolarski, Teatralny Golęcin, Poznań, 2018; Sami,reż. Paweł Wolak i Katarzyna Dworak-Wolak (PiK), Teatr im. J. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim, 2019.